Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Party i en papperskorg!

Av Johanna Westlund - 15 juli 2011 03:29

Så känns livet! Som en förbannat stor fest i en liten papperskorg. Ibland mår man illa och vill kräkas, ibland känner man stormar av lycka, ibland hamnar man på botten tillsammans med allt skräp och har svårt att ta sig upp, ibland står man på toppen av ett berg av sopor som man kravlat sig uppför och ser på en underbar utsikt:

-Framtiden.

Ibland blir den inte som man har föreställt sig,utan sämre, eller bättre? Men man väljer sina egna vägar och det gäller att hitta den väg som passar en själv bäst. Även om man finner den vägen krokig och slingrig,stenig och stubbig, ska man inte ge upp utan ta sig till det mål man är ute efter, även om det inte är helt lätt att ta sig dit. Att välja den lättaste vägen är kanske inte alltid det rätta valet att göra. Men det gäller att inte ge upp uten finna det man söker:

-Lycka.

Kommer inte av sig själv. Utan man skapar den åt sig själv. Genom att vara osjälvisk och ta och ge. Man kan inte behandla folk som ett tuggummi under en fotsula och tro att man ska få chans på chans och att lyckan kommer åter. Utan man måste ge för att kunna ta. Man kan inte bara ta och ta och ta utan att tro att det blir ens egen lycka som blir straffad i slutändan. För den själviske finns ingen lycka. Kaske beror på att denne valde den enkla raka vägen, för att finna lycka för enbart sig själv och inte visade någon respekt för sin omgivning:

-Kärlek.

Är något som du gör dig förtjänt av, och får du den ändå så kan jag inget annat än att tro att du blir straffad i slutändan. För har man inte gjort sig förtjänt av kärlken man får, utan avvisar den på ett dåligt sätt, ignorerar den, eller tar den för givet, är man inte vär den kärlek man får. Och jag är så trött på människor som tror att man kan behandla folk hur som hellst, och inte visa någon respekt över huvd taget. Det kommer att slå till baka!:

-Hat.

I min värld finns inget hat.Det är bara ett ord som man säget om något man tycker mindre om. Men som missbrukas. Hat ligger så otroligt nära kärlek. Och jag tror man skapar sitt eget hat med....


Visa varann respekt, vårda det som håller dig kärt, ångra ALDRIG något som en gång fått dig att le, skratta åt dina sorligaste minnen. För allt detta är en del av DIN resa. Det gller bara att hitta sin egen väg och inte ångra sig i slutet. För där är det försent att vända. Livet är för kort för att göra för många misstag av samma sort. Lär av dina misstag och VÄLJ hur ditt liv ska se ut!


Natt-filosofi!
//Johanna! 


(Jag har valt min väg och för tillfället känns det som en himla bra väg, fast vägen hit har gjort fruktansvärt ONT. Men for now kunde inte mitt liv vara så mycket bättre)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Westlund - 3 oktober 2011 21:54

http://hicetnuncc.blogg.se/

:(

Av Johanna Westlund - 3 oktober 2011 18:13

Fy fasen så dåååååligt jag mår! Vet inte vart jag ska ta vägen snart och fan och inget hjälper! Alvedon och halstabletter har jag knaprat för fullt, utan resultat. Vila, ja jo men inte lätt när det gör så förbannat ont. Jävla jävla hals och alltid kr...

Av Johanna Westlund - 13 september 2011 20:02


TRÖTT! Ja! Skulle ju vara girls-night i kväll ju. Är sååå tråkigt när man inte orkar något typ. Och jag vill att min Dennis kommer hem NU typ! Och jag fryser och är yr och jag är allmänt gnällig. Och typ irriterad...Blir att spela lite geni med mamma...

Av Johanna Westlund - 12 september 2011 21:41

Tiden går så sjukt fort och jag är super dålig på att uppdatera... Whatever!.. Hänt en massa kul. Två kryssningar har jag lyckats hinna med på mina två veckors semester. :) En med älsk och en med brudarna :D Super kuliga båda två.! Med babe vart de...

Av Johanna Westlund - 12 september 2011 21:32

Du har aldrig varit som alla andra, utan på ditt eget sätt. Och man har älskat dig som du är. Så länge man dansar efter DIN pipa så är du ju snäll, rolig och helt enkelt bra.  Men så fort man gör minsta lill motstånd försvinner det man tror är br...

Ovido - Quiz & Flashcards